פרסום-דיגיטלי

הגדלת הכנסות בדרכים חדשות – פרסום דיגיטלי

הצלחה שיווקית של חברה מתחילה בזיהוים של שווקים צומחים ובחדירה אליהם, וממשיכה בזכות חדשנות בשיווק. חדשנות בשיווק באה לידי ביטוי, בין היתר, בהמצאה של מקורות הכנסה חדשים, באפשרויות חדשות להגדיל את היקף ההכנסות מבלי להגדיל בהכרח את העלויות, ובכך להשיג גם רווח גבוה באופן ניכר. במאמר זה אציג בפניכם את החדשנות בשיווק של חברת האינטרנט הבינלאומית בבילון, כפי שבוצעה במהלך 2008. החדשנות בשיווק כוללת הגדרה מחדש של מקורות ההכנסה וערוצי השיווק, ויישום של מהלכים חדשים שתכליתם למקסם את ההכנסות וגם את הרווח.

7 אסטרטגיות לפרסום דיגיטלי

סיפור הצלחה בהגדלת הכנסות לעסק

בבילון פועלת בכ-190 מדינות ומספקת פתרונות תרגום ב-74 שפות עבור ארגונים ולקוחות פרטיים. החברה התחילה את דרכה במכירת תוכנה לתרגום למחשבים אישיים PC. במהלך 2008 הרחיבה באופן יצירתי את קשת האפשרויות הבלתי מוגבלת להשגת הכנסות חדשות ורווח ניכר. החברה, הנסחרת בבורסה לניירות ערך בתל-אביב, הציגה סיכום רבעון שלישי של 2008 עם המשך גידול ניכר בהכנסות וברווחים.
במהלך 2008 הפכה חברת בבילון מחברת תוכנה לתרגום, לחברה המתמחה בשיווק תוכנות ושירותי אינטרנט בתחום התרגום והשפות, ובכך היא מצליחה להשיג הכנסות ורווחים גבוהים במיוחד. התמחות בשיווק תוכנה ושירותי אינטרנט, כוללת מספר החלטות אסטרטגיות כפי שהן מוצגות להלן:

1. זיהוי הזדמנות שיווקית בעידן הגלובליזציה והעמקת הכניסה לפעילות בינלאומית בשוק התרגום המקוון.

2. זיהוי מגמות צמיחה בשוק הפרסום במנועי חיפוש (PPC) של גוגל, ובמקביל, זיהוי נקודת חוזק של החברה כבסיס לשותפות עם מנוע החיפוש GOOGLE.

3. יצירת מודל הכנסות משולב ממכירת מוצרי תוכנה וגם משירות אינטרנט, מבוסס שיתוף פעולה עם גוגל ויצירת הכנסות מפרסום.
איך זה עובד? להלן דוגמה: דמיינו ישראלי המחפש חנות לרכישת זר פרחי נרקיס בפריס כדי לשלוח לידידה המתגוררת שם. כיוון שהוא לא יודע לאיית במדויק את המילה "נרקיסים" בצרפתית, הוא פשוט נכנס לסרגל בתוך הדפדפן, סרגל המספק שירות המשותף לגוגל ולבבילון.

מנוע החיפוש גוגל

בחלון של בבילון הוא כותב "נרקיסים" ומקבל את תרגום המילה לצרפתית. מכאן הוא ממשיך את החיפוש במנוע Google בסרגל המשותף לבבילון. תוצאות החיפוש מעלות בין היתר חנות פרחים בפריס, שבמקרה גם מפרסמת בתשלום (PPC) במנוע Google. כניסה לאתר חנות הפרחים בפריס מזכה את גוגל בהכנסה כספית, וגם את בבילון כשותפה. כעת, הכפילו דוגמה זאת במספר האפשרויות של המוצרים והשירותים הקיימים בכל שפה לעוד 70 שפות נוספות, הכפילו ב-190 מדינות, והרי לכם מודל שיווקי חדש, ייחודי, מקורי ומוצלח לכל הדעות.

4. החברה זיהתה שווקים גדולים מאוד במדינות מתפתחות, שמרבית הצרכנים בהן עדיין אינם יכולים להרשות לעצמם לרכוש תוכנה לתרגום. העובדה שהאינטרנט הצליח לחדור לאותן מדינות פתחה עבור בבילון חלון הזדמנות ליצירת הכנסות חדשות ושוק עתידי. בשווקים אלה מציעה החברה בשלב ראשון שירות תרגום Online חינם, ובתמורה מקבלת הכנסות מפרסום, מבוסס על שיתוף פעולה עם גוגל. שיתוף פעולה נוסף נמצא במשא ומתן עם מנוע חיפוש בסין – Baidu. שירות חדש זה מבוסס על פלטפורמה טכנולוגית קיימת, המצליח להניב מקורות הכנסה חדשים מבלי להגדיל בהכרח את העלויות. בכך מושג גם רווח גבוה באופן ניכר.

5. החברה מאמינה בזרוע השיווקית של תוכניות השותפים Affiliate marketing ומתגמלת שותפים בשתי דרכים: בעמלת מכירה של מוצרים וגם בעמלה עבור הורדה (Download) של גרסאות ניסוי Trial. בדרך זו החברה מרחיבה את רשת השיווק העולמית שלה ומקטינה את עלות השיווק הממוצעת.

6. החברה מציעה לארגונים גדולים, כמו ,SAP מוצר בשם Enterprise. המוצר מהווה פתרון גישה למידע ארגוני, המאפשר לעובדי SAP גישה למידע הארגוני ולמספר רב של מקורות מידע חיצוניים, כמו גם למילונים ומונחונים במגוון שפות.

7. הרחבת התמיכה הטכנולוגית במחשבי MAC מקינטוש – מחשב אישי של חברת Apple.

מהי חדשנות בפרסום ?

החדשנות המבוססת על החלטות אלה נשענת על כישרון, תבונה ויצירתיות, כיוון שהיא עונה בדרך חדשה על צורך ויוצרת ביקוש גדול להצעה החדשה. בדרך זו מצליחה החברה להשיג מקורות הכנסה חדשים מאותם שווקים ויוצרת מהם הכנסה פוטנציאלית עתידית למכירת מוצרים.

בחלק מן המהלכים האסטרטגיים שהוצגו לעיל בוצעה התאמה. ההתאמה נועדה ליצור שלם הגדול מסכום חלקיו. שיתוף הפעולה עם מנועי החיפוש בשווקים שעדיין מרבית הצרכנים בהם אינם יכולים להרשות לעצמם לרכוש תוכנה לתרגום, למשל, מסייע בשיווק עתידי של מוצרי תוכנה. בכך מקטינה החברה את עלות השיווק הממוצעת. פעילות נוספת התומכת בקשר זה היא ההחלטה להקים רשת שותפים Affiliate ולשלם רק עבור הצלחות. גם מהלך זה מקטין את עלות השיווק הממוצעת.

עוד בנושא: