צילום-וידאו

קידום ופרסום באינטרנט בעזרת וידאו

התחרות על תשומת לב הצרכן באינטרנט גוברת והולכת, וחברות רבות משקיעות בהפקת סרטוני וידאו כדי לשפר את יחס ההמרה (Conversion). יחס ההמרה באינטרנט מבוסס על מספר הגולשים שהצלחנו להניע לפעולה (קנייה, הרשמה, לחיצה על קישור פרסומת). יחס המרה גבוה משקף אחוז גדול של גולשים שנקטו בפעולה מתוך סך כל הגולשים שהגיעו לאתר. כידוע, סרטוני וידאו המוצגים באתרי האינטרנט, שהינם ממוקדי מסר של הנעה לפעולה, מצליחים לשפר בעשרות אחוזים את מספר הגולשים הנוקטים בפעולה, ובכך את יחס ההמרה.

וידאו באינטרנט משפר הנעה לפעולה

טכנולוגיה ישראלית חדשנית מסייעת לחברות לשפר את אפקטיביות סרטי הווידאו המוצגים ברשת האינטרנט במונחים של הנעה לפעולה ובכך לשפר את יחס ההמרה. הטכנולוגיה החדשנית, כפי שתתואר במאמר זה, מבצעת ניטור של התנהגות צפויה תוך כדי הצפייה בסרט ומספקת מידע רב ערך ותובנות למנהלים, המשפרים את הסרט בהתאם. השיפורים הנעשים בסרט באמצעות המידע המתקבל מטכנולוגיית הניטור, מצליחים לגרום לעלייה באחוזי ההנעה לפעולה. התוצאות לשנת 2008 מעודדות מאוד. חברות הצליחו לשפר את יחס ההמרה באמצעות הטכנולוגיה הזו בעשרות אחוזים.

כידוע, פרסום אפקטיבי נמדד ביכולתו להשיג את היעדים סופיים. שיפור יחס המרה (Conversion), שפירושו גידול במספר המבקרים שהופכים לקונים הוא אחד המדדים לפרסום אפקטיבי.
להלן דוגמאות לחברות שהפיקו קמפיין וידאו ממוקד שיפור ביצועים שיווקיים, במונחים של הנעה לפעולה.
חברות אלה השתמשו בטכנולוגיה לניטור התנהגות צפויה בסרט כמקור מידע לשיפור הסרט.

  1. ebay הפיקה סרטון במטרה לגייס שותפים (Affiliate) וסרטון נוסף, המתאר את השלבים בתהליך הרשמה כשותף פעיל.
  2. YAHOO הפיקה סרטונים שנועדו לגייס נרשמים לאתר ולהרחיב את השימוש באתר, כולל פתיחת תיבת דואר אלקטרוני, שימוש במנוע חיפוש, משלוח הודעות טקסט לטלפון נייד, חיפוש באמצעות טלפון נייד. סרטוני ההדרכה של החברה מתארים את התועלות מהשימוש באתר ובסופו של דבר מניעים את הגולש להירשם.
  3. eToro הפיקה סרטון וידאו המתאר באופן מקצועי וברור את התועלות של תוכנה למסחר במט"ח. מטרת הסרטון היא הנעה לפעולה, ובמקרה זה: הורדה חינם של התוכנה.
  4. babylon הפיקה סרטון המתאר את יכולות התוכנה בתרגום. מטרת הסרטון היא להניע לפעולה של היכרות עם התוכנה, להורדה חינם של התוכנה.


המשותף לדוגמאות אלה ואחרות הוא השימוש בשירות חדש וייחודי, המוצע ע"י חברה ישראלית צעירה ומצליחה – EyeView . החברה מספקת פתרון מקצה לקצה, המשלב יצירת תכנים עתירי מדיה (Rich-media), רב לשוניים, יחד עם פלטפורמה חדשנית לניטור התנהגות צפויה בסרט הווידאו, המביאים לשיפור יחסי המרה. החברה הצליחה להשיג גידול משמעותי באחוזי ההמרה בפרויקטים שהיא מנהלת עבור לקוחותיה. גידול באחוזי המרה משמעותו שיפור אחוז המבקרים המבצעים קנייה או פעולה אחרת מתוך השירותים המוצעים באתר.
דוגמה להישג בשיפור הביצועים השיווקיים (Performance marketing) במונחים של יחס ההמרה ניתן לקרוא באתר EyeView (ינואר 2009), המצטט מדבריו של סמנכ"ל שיווק eToro : "בדרך זו הצלחנו לשפר את יחס ההמרה ב- 20% ".

הטכנולוגיה של EyeView מאפשרת למנהל להשוות את נתוני יחס ההמרה בין קמפיין עם וידאו לקמפיין בלעדיו. לדוגמה: 4.21% רכשו או נרשמו לאתר בקמפיין וידאו, בהשוואה ל- 3.58% בקמפיין ללא וידאו. שיפור יחס ההמרה בדוגמה זו הוא 17.6%.
צילום מסך מערכת ניהול

גרף תוכנת פרסום וידאו

הסרטים הללו פונים בעיקר לשכל. המוצר או השירות הם במרכז. מבוצעת סקירה של תועלות המוצרים והשירותים המוצעים ויתרונות יחסיים המבוססים על נתונים ועובדות.
הפתרון של EyeView מתאים למגוון רחב של אתרי אינטרנט ועסקים מקוונים, המבקשים לשפר את יחסי ההמרה באתר שלהם, כגון : אתרי מסחר, משחקים, תוכנה, קניות, בנקאות, תקשורת, מסחר אלקטרוני, פיננסים, קהילות ועוד.
ייחודה של EyeView מבוסס על היכולת לתת פתרון מקצה לקצה בשיפור ההנעה לפעולה ובכך את יחס ההמרה בתחום הווידאו באינטרנט. הפתרון כולל הפקת הסרט וגם ניטור של אפקטיביות הקמפיין באמצעות הטכנולוגיה הייחודית של החברה. הניטור מספק מידע רב ערך, התורם להשגת אופטימיזציה של סרט הווידאו במונחים של גידול בכמות הגולשים שנקטו פעולה ובכך את יחס ההמרה.
צילום מסך מערכת ניהול


כפי שניתן לראות, בצד ימין מוצג מסך וידאו, ומשמאל מוצג גרף ניטור של מספר הצופים על פני ציר הזמן. הציר האנכי מציג את מספר צופים בסרט, ואילו הציר האופקי את הזמן.
כפי שניתן לראות בדוגמה זו, בתום 10 שניות מתחילת הסרט, ניכרת ירידה במספר הצופים. מידע זה, כמובן, מסייע בשיפור הסרט, ולאחריו נבדקת אפקטיביות השיפור, כלומר, האם הסרט ריתק יותר צופים למשך יותר זמן וההשפעה הישירה על יחס המרה.

למה לפרסם בוידאו ?

הפקת סרט וידאו אפקטיבי מחייבת יצירתיות וביצוע מיטבי. יצירתיות מצליחה למשוך תשומת לב של הגולשים וערך מוסף למוצר או השירות – דבר המשפיע על התנהגות הגולשים. יצירתיות יכולה לבוא לידי ביטוי בחוויה סנסורית, המשלבת מרכיבים חזותיים, מילוליים וטקסטים. צלילים משפרים את החוויה, כמו גם אלמנטים ויזואליים של טקסט, תמונות ואילוסטרציה המשפרים אפקטיביות.

עוד בנושא: