שיווק ברשתות חברתיות

שיווק ברשתות חברתיות באינטרנט

שיווק משפר הצלחה

הצמיחה המהירה של רשתות חברתיות באינטרנט, כמו Facebook, פתחה ערוץ שיווקי ופרסומי חדש ואפקטיבי. רבים ממנהלי העסקים והשיווק, הנבונים והזריזים, זיהו במהירות את הפוטנציאל הפרסומי האדיר של המדיה החדשה, ובהתאם יזמו פעילות פרסום לקידום השיווק בערוץ זה. ערוץ זה מתאים הן לקידום המותג והן לקידום ביצועי מכירות בפועל. בהזדמנות זו בחרנו להציג בקצרה את הסגולה הייחודית של הרשתות החברתיות באינטרנט, כערוץ מדיה חדש וייחודי, וכן להציג דוגמאות ליישומים שיווקיים חדשים בערוץ זה.

למה לפרסם ברשתות חברתיות באינטרנט ?

ראשית, מדובר במדיה בצמיחה מואצת במונחים של מספר משתמשים חדשים על ציר הזמן. בנוסף, מדובר בערוץ המאפשר את ההפצה הוויראלית האפקטיבית ביותר. מנהלי שיווק ופרסום רבים הבינו את הפוטנציאל הוויראלי האדיר של הכפתור הידוע Like, ויזמו פעילות שנועדה להגדיל את מספר הגולשים שלוחצים עליו בדפי התוכן שלהם. כידוע, משתמש שבוחר לציין ברשת החברתית משהו שאהב כ-Like, מעביר את המסר באופן אוטומאטי לכל החברים שלו ברשת החברתית.

חברת הרכב FORD למשל, זיהתה באמצעות הרשת החברתית Facebook מובילי דעה בעלי נוכחות בולטת ברשת החברתית וגייסה אותם כשגרירים לקידום השיווק של הפיאסטה החדשה. אלה קיבלו רכב פיאסטה חדשה לשימושם האישי למשך שישה חודשים. במהלך התקופה הם התבקשו לבצע משימות שונות, ולדווח עליהן בדף ה-Facebook שלהם. בדרך זו הצליחה החברה לקבל חשיפה ויראלית רחבה. סיבה חשובה נוספת לפרסום ממומן ברשתות החברתיות באינטרנט היא האפשרות להגיע אל קהל הלקוחות (Targeting) באופן מדויק מאוד.

הפילוח נעשה לפי מדינה ואיזור בארץ, מין, תחביב, הקשר טקסט ועוד. דוגמה: מפרסם המעוניין למקד את הפרסום רק בסטודנטים, בערים מוגדרות, באוניברסיטאות מוגדרות, בתארים מוגדרים – Facebook מאפשרת לו את זה. המודעה תוצג רק לקהל המטרה המתאים לדרישות קריטריונים שהוגדרו. ניתן כמובן גם לקבל סטטיסטיקות על קמפיין הפרסום. בדרך זו מצליחים מפרסמים לשפר משמעותית את אחוז ההקלקה CTR – מדד הידוע כחשוב מאוד בפרסום ממקוד ביצועים.

אייקונים של רשתות חברתיות

הזדמנויות למיזמים חדשים וייחודיים

ברשתות החברתיות באינטרנט ניתן גם לפתח מיזמים מבוססים על היתרונות הייחודיים. לדוגמה, אתר לוח קונים מוכרים באינטרנט WinWin הבין כי גורם חשוב נוסף בהצלחת אתרי לוח "קונים-מוכרים" באינטרנט הוא מידע נוסף על המוכרים. לפי תובנה זו הקים אפליקציית לוח "קונים-מוכרים" ברשת החברתית Facebook, ובפרסומיו הדגיש את המסר "לדעת עוד על המוכרים". דוגמה זו ממחישה את ייחודיות מיזמי אינטרנט בעידן הרשתות החברתיות באינטרנט. רשת בתי הקפה Starbucks פעילה ברשתות החברתיות Facebook ו-YouTube. בין יתר הפעילויות של החברה היא יוזמת ברשת החברתית Facebook סקרים ודיונים בנושא מוצרים מועדפים על הלקוחות.

קידום ערוץ וידאו ביוטיוב

YouTube, רשת חברתית אף היא, מאפשרת ליצור סרטונים ודיאלוג עם צרכנים פוטנציאליים וצרכנים קיימים. מסרים בווידיאו ידועים ביכולתם השיווקית הגבוהה, יותר מאשר מערוצים הפועלים בתוכן טקסט. סרטונים מסייעים בהעברת מסרים בצורה המוחשית ביותר ותורמים לשיפור ההזדהות עם המותג.

הקלות שבה אפשר להוציא כיום לפועל קמפיין בעלות נמוכה, בפילוח מדויק ועם תגובה מהירה מהקהל הופך את השיווק בווידיאו למדיום הוויראלי ביותר. ראו את סיפור ההצלחה של Lauren Luke, מאפרת חובבנית מאנגליה, שהחלה להקליט את עצמה מתאפרת ב-YouTube. מהר מאוד היא הצליחה לתפוש תשומת לב של 64 מיליון צופים והפכה לסלבריטי בינלאומית תוך פחות משנה.

5 טיפים לקידום ביוטיוב

רשת חברתית, מסרים בזמן אמת, מבוססי מיקום בעידן ה-Mobile

הרשת Twitter, ידועה בייחודה להפצת מסרים בזמן אמת, מהווה כלי חברתי נוסף וחשוב, בעיקר בעידן הנייד (Mobile). מנהלי שיווק המעוניינים להפיץ מסרים קצרים וקולעים ב-140 תווים, מצאו ברשת Twitter זרוע חשובה מאוד. חברת DELL, למשל, מכרה מחשבים ב-3 מיליון דולר ב-Twitter בשנה הראשונה שלה ברשת. מובילי דעה בכל תחום מצליחים לגייס עוקבים רבים הממתינים לשמוע את מוצא פיהם.

מוביל דעה, הידוע כבעל מספר גדול ומשמעותי של עוקבים, יכול להפיץ את דעתו על מוצר או שירות חדש של חברה ובכך לתרום להפצת המסר באופן ויראלי. ראוי לציין את התפתחותן של רשתות חברתיות מבוססות מיקום כמו Facebook Places, Foursquare, Gowalla, המתאימות במיוחד לשיווק קמעונאי. מפרסמים רבים מציעים לגולשים ברשתות אלה לציין שהם במקום (צ'ק אין) ומעניקות להם הטבות. הסיבה ברורה: זהו פרסום ויראלי אובייקטיבי.

גם B2B
מנהלי שיווק ופרסום המעוניינים להגיע אל חברות שיווק B2B, ימצאו ברשת החברתית Linkedin העסקית, רשת חברתית עסקית מתאימה יותר. הרשת החברתית Linkedin מאפשרת להגיע באופן מדויק מאוד אל חברות עסקיות כלקוחות עיקריים שלהן. בתי ספר למנהל עסקים בכל העולם למשל מצאו את הרשת החברתית Linkedin מתאימה במיוחד לפרסום תוכניות תואר שני במינהל עסקים MBA שלהם.

עוד בנושא: