הלבנת שיניים כללית

הלבנת שיניים כללית – כל מה שתרצו לדעת

הלבנת שיניים מיידית

טכניקת הלבנת שיניים מיידית עושה שימוש בחומר הלבנה בריכוז גבוהה. ריכוז גבוהה של חומר הלבנה דורש שפעול החומר לפני השימוש. אין הבדל בין שיטות התפעול, כולן משיגות תוצאה דומה של הלבנת שיניים בין 4-10 רמות צבע.

הלבנת השיניים המיידית מאפשרת הבהרת צבע השן תוך שעה. הדבר מתאפשר בזכות שימוש בחומר הלבנה בריכוז גבוהה המאפשר לחומר רב יותר להגיע לתוך השן מהר יותר ולכן מתאפשרת ההלבנה המהירה. הריכוז הגבוהה מחייב השגחה של רופא שיניים ואי אפשר לבצעו באופן עצמאי.

על פי רוב החומר מגיע במצב לא פעיל ויש צורך לשפעלו. שפעול החומר מתבצע בשלושה שיטות עיקריות:

  1. אור באורכי גל שונים (בהם גם לייזר).
  2. חום.
  3. שפעול כימי המושג על ידי ערבוב עם חומר משפעל.

צורת השפעול גם גוזרת את מחיר ההלבנה. ככל ששיטת השפעול מורכבת יותר (למשל באמצעות לייזר), כך העלויות גדלות. יחד עם זאת, שיטת שפעול מורכבת ויקרה אינה משפרת את תוצאות ההלבנה. זאת כיוון שהצלחת ההלבנה מושפעת אך ורק מכמות חומר ההלבנה המשופעלת.

היתרון הגדול של שיטת ההלבנה המיידית היא כמובן התוצאות המיידיות. יחד עם זאת, שיטת ההלבנה המיידית מוגבלת במידת ההלבנה שהיא מסוגלת לבצע.

בממוצע שיטה זו מבהירה את השן ב- 4-10 רמות צבע, תלוי בסוג השן אצל כל אדם ואדם.

המגבלה קיימת בשל הזמן הקצר שבה מתבצעת ההלבנה. אם מעוניינים להשיג שליטה טובה יותר ברמת הצבע או אם צבע השן כהה באופן יוצא מגדר הרגיל כדאי לשקול לבצע הלבנת שיניים ממושכת או לשלב בין שתי שיטות ההלבנה לקבלת גם תוצאות מיידיות וגם תוצאות נשלטות.

הלבנת שיניים מחיר

ניתן לבצע הלבנת שיניים באמצעות חומרים להלבנה של של שיניים כמו תחמוצת מימן או קרבומייד

הלבנת שיניים מתייחסת לשינוי הצבע וחידוש השיניים בחזרה לצבע לבן.

המחיר להלבנת שיניים אצל רופא ביתי – 900 – 1,900 ש"ח
מחיר הלבנת שיניים במרפאה 1,900 – 2900 ש"ח

הלבנת שיניים כללית
הלבנה של שיניים

הלבנת שיניים ממושכת

הלבנת שיניים ממושכת עושה שימוש בחומר הלבנה בריכוז נמוך יחסית המאפשר שימוש ללא השגחת רופא. למרות שמשך ההלבנה ארוך יותר, תוצאות הלבנת השיניים הסופיות זהות לחלוטין לשיטות המיידיות. יתרונה הגדול של הלבנת שיניים ממושכת היא בשליטה בעומק ההלבנה.

בהלבנת השיניים הממושכת (המכונה גם הלבנה בייתית) נעשה שימוש בחומר הלבנה בעל ריכוז חומר הלבנה נמוך יחסית (16%-20%) המאפשר הלבנת השיניים ללא השגחת רופא.

למרות הריכוז הנמוך של חומר ההלבנה ניתן להגיע לתוצאות זהות לאלו של ההלבנה המיידית אך משך הטיפול ארוך משמעותית. יחד עם זאת, היתרון של שיטת ההלבנה הממושכת היא שניתן להמשיך את ההלבנה לפי הצורך ובכך לשלוט טוב יותר ברמת הצבע הסופית, ללא תלות בנוכחות הרופא בזמן ההלבנה.

כך מלבינים שיניים בצורה טבעית

מה קורה בשיטת ההלבנה הממושכת ?

בשיטת ההלבנה הממושכת מתאימים לשיניים סד אישי שמתאים אך ורק לפה בו מתבצעת ההלבנה. בסד זה מניחים את חומר ההלבנה המגיע בצורת ג'ל בתוך מזרק. אפליקציה של חומר הלבנה מספיק עד ל-10 שעות רצופות. את הסד מקובל ונוח להניח למשך הלילה אך ניתן גם להשתמש בו במהלך היום.

מנסיון, בפה ממוצע (ללא כתמים קשים) על פי רוב מגיעים לתוצאות משביעות רצון תוך 40 שעות לכל לסת (ניתן לבצע את שתי הלסתות במקביל כדי לחסוך זמן, אך דבר זה אינו מומלץ כפי שמוסבר בפרק מהלך הלבנת שיניים). כאמור, משך ההלבנה הוא אישי ותלוי בטעם ובמצב השיניים לפני ההלבנה.

את ההחלטה על משך ההלבנה כדאי לעשות עם רופא שיניים לפני ובמהלך ההלבנה.

הלבנת שיניים משולבת

לשיטות הלבנת השיניים השונות יש יתרונות וחסרונות. לעיתים שיטה אחת מתאימה בדיוק לדרישות ההלבנה שלך, אך בדרך כלל מומלץ ואף עדיף לשלב בין שיטות ההלבנה השונות ובכך לנצל את היתרונות של השיטות בלי החסרונות הנעוצות בהן.

אם נסכם את היתרונות והחסרונות של שיטות ההלבנה השונות:

 הלבנת שיניים מיידיתהלבנת שיניים ממושכת
יתרונותתוצאות מהירות ומיידיותשליטה מוחלטת על רמת ההלבנה
חסרונותאין שליטה על רמת ההלבנהתוצאות לאחר זמן רב.במקרה של רגישות שיניים עלול להביא להפסקת הטיפול באמצע.
ההבדל בין הלבנה ממושכת להלבנה מיידית – יתרונות חסרונות

 בשיטה המשולבת ניתן לשלב בין שתי השיטות ובכך לנצל את היתרונות של שתי השיטות מבלי הצורך להתמודד עם החסרונות של כל שיטה.

בשיטת הלבנת שיניים משולבת מתחילים בטיפול הלבנה מיידית, ולאחריו מבצעים הלבנה ממושכת שמשלימה את ההלבנה הראשונית. בכך מקבלים תוצאות מיידיות ואחר כך אפשר לבצע כיוונון לרמת הצבע הרצויה בשיטה הממושכת.

יתרון נוסף בשיטה המשולבת הוא בזירוז השלב הממושך. בשל "פתיחת נקבוביות" בשטח השן בשלב המהיר, חומר ההלבנה של ההלבנה הממושכת מצליח להגיע בקלות יחסית לעומק שטח השן ולכן התוצאות מתקבלות מהר יותר.

עוד בנושא: